Învăţământ preuniversitar Învăţământ superior Învăţământ minorităţi Cercetare Resurse umane Recunoastere diplome si vizare Relații Internationale si Europene
Comunicate de presă Versiunea tipăribilă
Procedurile de reînscriere în învăţământul preşcolar (pentru copiii deja înmatriculaţi) încep luni, 27 aprilie, iar cele de înscriere (pentru copiii nou veniţi) în 11 mai
26.04.2015

Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice a solicitat inspectoratelor şcolare judeţene/Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti să asigure toate măsurile necesare finalizării până la data de 1 august 2015 a procesului de înscriere şi reînscriere în învăţământul preşcolar.

Astfel, în vederea cuprinderii copiilor cu vârste între 3 şi 6 ani în învăţământul preşcolar, se derulează, succesiv, următoarele etape: reînscrierea copiilor care frecventează unitatea de învăţământ preşcolar în acest an şcolar şi doresc să o frecventeze şi în anul şcolar 2015-2016, respectiv înscrierea copiilor nou-veniţiReînscrierile vor începe luni, 27 aprilie, iar înscrierile se vor derula în intervalul 11 mai - 1 august 2015  Înscrierile pot continua şi după această dată, dacă mai există locuri disponibile.

Perioadele de înscriere şi reînscriere la nivelul fiecărei grădiniţe şi orarul aferent vor fi stabilite de conducerea respectivelor unităţi de învăţământ. Ambele categorii de informaţii vor fi afişate la loc vizibil, în fiecare grădiniţă, pentru a fi cât mai accesibile părinţilor şi publicului interesat. În măsura în care este posibil, informaţiile vor fi publicate şi pe site-urile grădiniţelor (dacă există) şi, eventual, pe site-ul inspectoratului şcolar judeţean.

După finalizarea etapei de reînscriere, ocuparea locurilor libere se va face astfel:

  • în ordinea descrescătoare a grupelor de vârstă: grupa mare (copii de 5 ani), grupa mijlocie (copii de 4 ani) şi grupa mică (copii de 2-3 ani)
  • în limita locurilor rămase şi, dacă este cazul, pe baza criteriilor generale de departajare, pe care grădiniţele le aplică atunci când există mai multe solicitări decât numărul de locuri (ex: apropierea de domiciliul copilului, existenţa a unui frate/a unei surori al/a copilului, înmatriculat/înmatriculată în unitatea de învăţământ la care se solicită înscrierea, părinte/tutore unic întreţinător de familie, existenţa unui certificat medical de încadrare în grad de handicap a copilului). 
 
Criteriile generale vor fi aprobate de Consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ şi se aplică în baza unor documente doveditoare, prezentate de părinţii/reprezentanţii legali ai copilului.
Pentru asigurarea transparenţei procesului de reînscriere/înscriere, conducerile unităţilor de învăţământ preşcolar vor afişa, la vedere, pentru toţi cei interesaţi, următoarele informaţii: capacitatea instituţiei (număr de copii pentru care a fost proiectată), numărul de locuri aprobat prin planul de şcolarizare pentru anul şcolar 2015-2016 (pe grupe de vârstă: mică, mijlocie, mare), criteriile generale stabilite de Consiliul de administraţie pentru înscrierea copiilor, numărul de copii reînscrişi/înscrişi zilnic (în perioada stabilită) din totalul disponibil.
Pentru soluţionarea diferitelor situaţii legate de reînscriere/înscriere în unităţile de învăţământ preşcolar, inspectoratele şcolare judeţene/Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti vor consilia şi sprijini părinţii, ţinând cont, cu precădere, de interesul educaţional al copilului.
 
BIROUL DE PRESĂ

< precedentul     următorul >

Utile
Ultimele documente
  • Propunere de Ordonanţă privind aprobarea Programului național de acordarea unui supliment alimentar sub forma unui pachet alimentar sau a unei mese calde pentru elevii din învățământul primar și gimnazial de stat (proiect în dezbatere publică)
    Descarcă Citeşte mai mult
  • PROIECT - REGULAMENTUL DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE A UNITĂŢILOR DE ÎNVĂŢĂMÂNT PREUNIVERSITAR
    Descarcă Citeşte mai mult
  • REZULTATELE PROBEI SCRISE la examenul organizat în data de 21.07.2016 pentru promovarea în gradul profesional imediat superior pentru funcția contractuală de inspector de specialitate I din cadrul Centrului Național de Recunoaștere și Echivalare a Diplomelor
    Descarcă Citeşte mai mult
  • REZULTATELE CONCURSULUI la concursul organizat în perioada 20.07. – 22.07.2016 pentru ocuparea unor posturi contractuale vacante de execuție de consilier grad IA, consilier grad I, inspector de specialitate grad II, din cadrul Direcției Minorități și a unui post de inspector specialitate IA, în cadrul Direcției Patrimoniu și Achiziții
    Descarcă Citeşte mai mult
  • TABEL NOMINAL CU ELEVII PREMIANŢI LA OLIMPIADA NATIONALĂ DE ARTE VIZUALE, ARHITECTURĂ ŞI ISTORIA ARTELOR – BAIA MARE, 16 -20 APRILIE 2016
    Descarcă Citeşte mai mult
  • Metodologia privind alegerea membrilor Comitetelui de selecţie şi a membrilor CNECSDTI (anexele 1 & 2 la ordinul ministrului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice nr. 4573/20.07.2016)
    Descarcă Citeşte mai mult
  • NOTĂ nr.293 din 22.07.2016 cu privire la Calendarul de selecție a cadrelor didactice care urmează să predea în Școlile Europene
    Descarcă Citeşte mai mult
  • Rezultatele la Olimpiadele Naţionale 2016
    Descarcă Citeşte mai mult
  • REZULTATELE PROBEI SCRISE la concursul organizat în perioada 20.07. – 22.07.2016 pentru ocuparea unor posturi contractuale vacante de execuție de consilier grad IA, consilier grad I, inspector de specialitate grad II, din cadrul Direcției Minorități și a unui post de inspector specialitate IA, în cadrul Direcției Patrimoniu și Achiziție
    Descarcă Citeşte mai mult
  • Ordinul ministrului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice nr. 4.577/20.07.2016 privind structura anului şcolar 2016-2017
    Descarcă Citeşte mai mult