Învăţământ preuniversitar Învăţământ superior Învăţământ minorităţi Cercetare Resurse umane Recunoastere diplome si vizare Relații Internationale si Europene
Comunicate de presă Versiunea tipăribilă
Punctul de vedere al ministrului Adrian Curaj cu privire la apartanenţa la Academia de Ştiinţe ale Securităţii Naţionale (ASSN)
20.01.2016

Preambul:

Calitatea de membru al ASSN nu reprezintă o noutate, ea fiind prezentată chiar în declarația de interese pe care domnul Adrian Curaj a făcut-o publică pe site-ul Guvernului, odată cu numirea în funcție. Domnul Adrian Curaj și-a asumat prezența în cadrul acestei organizaţii și consideră că nominalizarea sa într-o astfel de poziție reprezintă o recunoaștere a activității științifice și profesionale derulate până în prezent. De altfel, domnul Adrian Curaj este membru și al altor asociații și fundații din România.

Vă prezentăm în continuare punctul de vedere al domnului ministru Adrian Curaj pe acest subiect:

Am devenit membru al acestei instituții în 2015, în perioada în care Președinte al Academiei era actualul ambasador al României în SUA, domnul George Maior. Rațiunea de a fi membru vine din credința mea că educația, cercetarea și inovarea trebuie să fie la masă atunci când se discută, în cele mai înalte foruri, despre mecanisme de asigurare a securității naționale. Eu consider, și am declarat de multe ori, că investiția în educație, tehnologie și inovare este critică pentru competitivitatea României și bunăstarea cetățenilor ei, esențiale, la rândul lor, pentru incluziune și toleranță. De acestea din urmă depind, în mare parte, siguranța și securitatea României. Nu am ascuns acest lucru, informația se regăsește în declarația mea de interese. De la numirea mea ca ministru al Educației Naționale, am donat banii primiți din calitatea de membru al ASSN și voi face în continuare acest lucru.”

În ceea ce privește relevanța prezenței domnului Adrian Curaj într-o astfel de structură, precizăm că securitatea națională s-a reconceptualizat în ultimii ani și transcende zona de intelligence. Vorbim astăzi de sănătate, educație și inovare ca elemente majore de asigurare a securității naționale și dinamica este la nivel global, nu doar în România. Această abordare este cu atât mai necesară, cu cât migrația și accesul refugiaților la educație, în țările primitoare, reprezintă o problemă de securitate națională și la nivel european. Și cyber-securitatea este importantă, mai ales când vorbim de educație și tehnologia informației, despre modul în care ne educăm copiii și le creștem capacitatea de a conștientiza potențialele riscuri ale mediului virtual. Aceasta, cu atât mai mult cu cât, în atribuțiile Academiei intră implicarea în elaborarea programelor de cercetare științifică ale Ministerului Educației și ale altor ministere, precum și fundamentarea, argumentarea și expertizarea științifică a opțiunilor din sistemul de apărare și ordine publică și siguranță publică.

BIROUL DE PRESĂ


< precedentul     următorul >

Utile
Ultimele documente
  • Proiectul ROSE - Rezultatele evaluării dosarelor de candidatură depuse în vederea FACILITARII ELABORĂRII ȘI EVALUĂRII PROPUNERILOR DE GRANTURI PENTRU LICEE ÎN CADRUL ROSE
    Descarcă Citeşte mai mult
  • Proiect de ordin privind structura anului şcolar 2016-2017 (supus dezbaterii publice)
    Descarcă Citeşte mai mult
  • Proiectul ROSE - Tabel cu rezultatele evaluării dosarelor de candidatură depuse în cadrul selecției unui consultant individual în vederea Elaborarii manualului de granturi pentru universități în cadrul proiectului ROSE
    Descarcă Citeşte mai mult
  • Concurs director CSUD - Universitatea ”Valahia” din Târgoviște
    Descarcă Citeşte mai mult
  • Concurs director CSUD - Universitatea din Craiova
    Descarcă Citeşte mai mult
  • Metodologia privind școlarizarea românilor de pretutindeni, cu domiciliul stabil în Republica Moldova, Ucraina, Ungaria, Balcani și Diaspora, în învăţământul superior de stat și particular din România, la programe de studii acreditate, începând cu anul universitar 2016-2017, şi anexele aferente
    Descarcă Citeşte mai mult
  • Metodologia de şcolarizare a românilor de pretutindeni, cu domiciliul stabil în Republica Moldova, Ucraina, Balcani, Ungaria şi Diaspora, în unităţile de învăţământ preuniversitar de stat/particular acreditate din România, începând cu anul şcolar 2016 – 2017, şi anexele aferente
    Descarcă Citeşte mai mult
  • Raport de activitate al ministrului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice, Adrian Curaj, după 6 luni de mandat
    Descarcă Citeşte mai mult
  • Statutul elevului (proiect în dezbatere publică)
    Descarcă Citeşte mai mult
  • Premiaţii Concursului multidisciplinar “Bolyai Farkas” pentru clasele IX-XII - ediția 2016
    Descarcă Citeşte mai mult