Învăţământ preuniversitar Învăţământ superior Învăţământ minorităţi Cercetare Resurse umane Recunoastere diplome si vizare Relații Internationale si Europene
Comunicate de presă Versiunea tipăribilă
Rezultatele înregistrate la simularea Evaluării Naționale pentru elevii de clasa a VIII-a
04.03.2016

Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice a centralizat rezultatele înregistrate la simularea probelor scrise din cadrul Evaluării Naţionale pentru elevii claselor a VIII-a (22-24 februarie). Rata de prezenţă s-a situat la 90,71%: din totalul celor 187.006 elevi de clasa a VIII-a, 169.632 de elevi au participat la toate probele.
În ceea ce priveşte rezultalele pe discipline, se constată că procentul notelor peste 5 a fost de 60,54% (prezenţă - 90,71%) la proba de Limba şi literatura română, respectiv 32,60% (prezenţă - 90,20%) la matematică. La proba de Limba şi literatura maternă, din 10.170 de elevi prezenţi, circa 76% au reuşit să obțină note peste 5.
Pe tranşe de medii, se înregistrează următoarea situaţie statistică: 22.422 de medii între 5 şi 5,99, 19.109 medii între 6 şi 6,99, 15.985 de medii între 7 şi 7,99, 11.989 de medii între 8 şi 8,99, 3.850 de medii între 9 şi 9,99, respectiv 7 medii de 10.
Statistic, cele mai multe note peste 5 s-au înregistrat în Capitală - 46,29% (rată prezenţă - 90,10%), urmată de Brăila - 42,42% (rată prezenţă - 76,61%) şi Cluj - 40,62% (rată prezenţă - 91,37%). Cele mai mici note s-au înregistrat în judeţele Vaslui - 19,32%, Călăraşi - 21,78% şi Botoşani - 21,95%. În aceste judeţe prezenţa a fost, în medie, de aproximativ 90%.
La nivel național, 50.920 de elevi (30,58%) au obţinut medii peste 5 la simularea probelor din cadrul Evaluării Naţionale pentru elevii claselor a VIII-a.
Reamintim că rolul simulărilor, atât la Evaluarea Națională, cât și la bacalaureat, este unul reglator, în sensul identificării de către elevi, profesori și părinți, a nivelului real de pregătire atins până la momentul testelor pentru ca, mai apoi, să se poată stabili planuri remediale individuale.
Astfel, Ministerul Educației solicită inspectoratelor școlare judeţene măsuri remediale adecvate, în vederea unei mai bune pregătiri a elevilor din clasa a VIII-a. Dintre aceste măsuri, enumerăm:
  • Realizarea unei diagnoze clare a situaţiei la nivelul fiecărui judeţ/ al fiecărei şcoli;
  • Analiza, în cadrul şedinţelor cu directorii, a rezultatelor obţinute de fiecare şcoală, la simularea evaluării naţionale;
  • Elaborarea de către fiecare şcoală a graficului de pregătire a elevilor pentru examenul de evaluare naţională şi monitorizarea acţiunilor stabilite, de către inspectoratul şcolar;
  • Analiza rezultatelor în cadrul comisiilor metodice, al cercurilor pedagogice şi al consiliilor profesorale;
  • Implementarea unui program de pregătire suplimentară, în regim gratuit, în cadrul şcolii, după orele de curs;
  • Personalizarea traseului de învăţare pentru elevii cu probleme deosebite care au obţinut rezultate slabe la simularea evaluării naţionale;
  • Efectuarea temelor diferenţiate pentru asigurarea individualizării învăţării. 

Ministerul Educației anunță inspecții școlare de specialitate la nivel național, care se vor desfășura pe toată perioada de dinaintea evaluărilor naționale și vor urmări  aplicarea planurilor remediale la nivelul unităților de învățământ. Aceste inspecții vor fi realizate de inspectorii de specialitate din cadrul MENCS și de cei din inspectoratele școlare.

Pe de altă parte, Ministerul Educației a solicitat Institutului de Științe ale Educației (ISE) o analiză riguroasă a rezultatelor obținute la simularea EN VIII, astfel încât diagnoza rezultată la nivel național să conducă la politici publice destinate îmbunătățirii situației elevilor din învățământul gimnazial.

BIROUL DE COMUNICARE


< precedentul     următorul >

Utile
Ultimele documente
  • Anunt_concurs_director_CSUD_Universitatea Bucuresti_
    Descarcă Citeşte mai mult
  • Lista romanilor de pretutindeni din Bulgaria, admisi ca bursieri ai statului roman, la studii universitare de licenta incepand cu anul universitar 2016-2017
    Descarcă Citeşte mai mult
  • Propunere de Ordonanţă de urgenţă privind aprobarea Programului naţional de acordarea unui supliment alimentar sub forma unui pachet alimentar sau a unei mese calde pentru elevii din învăţământul primar şi gimnazial de stat (proiect în dezbatere publică)
    Descarcă Citeşte mai mult
  • PROIECT - REGULAMENTUL DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE A UNITĂŢILOR DE ÎNVĂŢĂMÂNT PREUNIVERSITAR
    Descarcă Citeşte mai mult
  • REZULTATELE PROBEI SCRISE la examenul organizat în data de 21.07.2016 pentru promovarea în gradul profesional imediat superior pentru funcția contractuală de inspector de specialitate I din cadrul Centrului Național de Recunoaștere și Echivalare a Diplomelor
    Descarcă Citeşte mai mult
  • REZULTATELE CONCURSULUI la concursul organizat în perioada 20.07. – 22.07.2016 pentru ocuparea unor posturi contractuale vacante de execuție de consilier grad IA, consilier grad I, inspector de specialitate grad II, din cadrul Direcției Minorități și a unui post de inspector specialitate IA, în cadrul Direcției Patrimoniu și Achiziții
    Descarcă Citeşte mai mult
  • TABEL NOMINAL CU ELEVII PREMIANŢI LA OLIMPIADA NATIONALĂ DE ARTE VIZUALE, ARHITECTURĂ ŞI ISTORIA ARTELOR – BAIA MARE, 16 -20 APRILIE 2016
    Descarcă Citeşte mai mult
  • Metodologia privind alegerea membrilor Comitetelui de selecţie şi a membrilor CNECSDTI (anexele 1 & 2 la ordinul ministrului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice nr. 4573/20.07.2016)
    Descarcă Citeşte mai mult
  • NOTĂ nr.293 din 22.07.2016 cu privire la Calendarul de selecție a cadrelor didactice care urmează să predea în Școlile Europene
    Descarcă Citeşte mai mult
  • Rezultatele la Olimpiadele Naţionale 2016
    Descarcă Citeşte mai mult