Învăţământ preuniversitar Învăţământ superior Învăţământ minorităţi Cercetare Resurse umane Recunoastere diplome si vizare Relații Internationale si Europene
Comunicate de presă Versiunea tipăribilă
Rezultate înregistrate la simularea naţională a examenului de Bacalaureat 2016 (clasele a XI-a şi a XII-a)
21.03.2016

Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice a centralizat rezultatele celor 231.958 de elevi de clasa a XI-a şi a XII-a, care au participat la toate probele simulării naţionale a examenului de Bacalaureat 2016.

Datele statistice relevă că ponderea elevilor de clasa a XII-a care au obţinut medii ce asigură promovarea examenului (6 şi peste 6) este de 38,39% (42.386 de elevi din 110.423 de elevi prezenţi). Rezultatul este relativ la acelaşi nivel cu cel al ratei de promovare de anul trecut - 38,77%.

Pe probe, situaţia notelor peste 5 este următoarea: 64,6% la Limba şi literatura română (procentaj superior celui de anul trecut: 61,36%), 80,8% la Limba maternă (cu 5 procente în plus faţă de 2015 - 75,49%), 53,2% la proba obligatorie a profilului - Matematică sau Istorie (procentaj superior faţă de 2015 - 52,49%), respectiv 60,8% la proba la alegere a profilului (în uşoară creştere, în raport cu 2015 - 60,3%).

Rata de promovare la clasa a XI-a este de 25,76%, în scădere cu 3 procente comparativ cu 2015, când aceasta s-a situat la valoarea de 28,51%. Cu alte cuvinte, dintre cei 121.535 de elevi participanţi la simularea din 2016, 31.313 elevi au obţinut medii peste 6.

Pe probe, situaţia notelor peste 5 primite de elevii de clasa a XI-a se prezintă astfel:Limba română - 57,6 (în creştere cu aproximativ 6 procente faţă de 2015 - 51,77%), proba obligatorie a profilului/Matematică sau Istorie - 37,6% (în scădere cu aproape 5 procente faţă de anul trecut - 42,35%) şi Limba maternă - 72,7% (în creştere faţă de 2015 - 56,97%). Precizăm că elevii claselor a XI-a nu au susţinut proba la alegere, având în vedere că aria de acoperire a disciplinelor nu este similară celei de clasa a XII-a.

Pe tranşe de mediisituaţia cumulată (clasa a XI-a şi clasa a XII-a) arată astfel: 25.823 de elevi au obţinut medii între 6 şi 6,99, 25.802 elevi - medii între 7 şi 7,99, 16.866 de elevi - medii între 8 şi 8,99 şi 5.195 de elevi - medii între 9 şi 9,99. Treisprezece elevi au încheiat simularea examenului de bacalaureat cu media 10.

În 4 judeţe, rata de promovare la clasa a XII-a a fost de peste 45%: Cluj (47,5%), Alba (46,6%), Galaţi (46,2%) şi Iaşi (46%). Procente de promovare sub 25% s-au înregistrat în judeţele Giurgiu (24,7) şi Ilfov (18,4). În ceea ce priveşte rezultatele elevilor de clasa a XI-a, procente de promovare de peste 30% s-au consemnat în 5 judeţe: Cluj (32,7%), Suceava (31,7%), Iaşi (30,9%), Prahova (30,8%) şi Alba (30,7%). Sub pragul de 20% s-au înregistrat în judeţele Timiş (19,9%), Teleorman (18,4%), Giurgiu (15,4%) şi Ilfov (11,4%).

Conform metodologiei de desfăşurare a examenului naţional de bacalaureat, media minimă de promovare, pentru fiecare disciplină în parte, este 5, iar media finală a notelor la toate disciplinele, necesară pentru promovarea examenului de Bacalaureat, este minimum 6.

Simularea probelor scrise din cadrul examenului de bacalaureat, atât pentru clasa a XI-a, cât şi pentru clasa a XII-a, are un dublu obiectiv: familiarizarea elevilor cu rigorile acestui tip de examen şi identificarea nevoilor acestora pentru a conştientiza nivelul de pregătire şi pentru a lua măsuri în consecinţă în vederea îmbunătăţirii rezultatului final.

Notele de la simulările naţionale se trec în catalog doar la solicitarea scrisă a elevului. De asemenea, rezultatele trebuie analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ, prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri pentru optimizarea performanţelor şcolare.

Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice solicită inspectoratelor şcolare judeţene monitorizarea atentă a programului de pregătire a elevilor de liceu prin inspecţii şcolare tematice şi consultări cu comisiile metodice din licee, precum şi a planurilor individuale de  remediere, în cazul elevilor cu rezultate slabe la simulare.

Mai mult, pentru elevii de clasa a XII-a, Ministerul Educaţiei recomandă organizarea unor simulări judeţene la începutul lunii mai, care să urmărească evoluţia elevilor şi să permităplanuri remediale specifice.

BIROUL DE COMUNICARE


< precedentul     următorul >

Utile
Ultimele documente
  • Proiect de ordin privind structura anului şcolar 2016-2017 (supus dezbaterii publice)
    Descarcă Citeşte mai mult
  • Proiectul ROSE - Tabel cu rezultatele evaluării dosarelor de candidatură depuse în cadrul selecției unui consultant individual în vederea Elaborarii manualului de granturi pentru universități în cadrul proiectului ROSE
    Descarcă Citeşte mai mult
  • Concurs director CSUD - Universitatea ”Valahia” din Târgoviște
    Descarcă Citeşte mai mult
  • Concurs director CSUD - Universitatea din Craiova
    Descarcă Citeşte mai mult
  • Metodologia privind școlarizarea românilor de pretutindeni, cu domiciliul stabil în Republica Moldova, Ucraina, Ungaria, Balcani și Diaspora, în învăţământul superior de stat și particular din România, la programe de studii acreditate, începând cu anul universitar 2016-2017, şi anexele aferente
    Descarcă Citeşte mai mult
  • Metodologia de şcolarizare a românilor de pretutindeni, cu domiciliul stabil în Republica Moldova, Ucraina, Balcani, Ungaria şi Diaspora, în unităţile de învăţământ preuniversitar de stat/particular acreditate din România, începând cu anul şcolar 2016 – 2017, şi anexele aferente
    Descarcă Citeşte mai mult
  • Raport de activitate al ministrului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice, Adrian Curaj, după 6 luni de mandat
    Descarcă Citeşte mai mult
  • Statutul elevului (proiect în dezbatere publică)
    Descarcă Citeşte mai mult
  • Premiaţii Concursului multidisciplinar “Bolyai Farkas” pentru clasele IX-XII - ediția 2016
    Descarcă Citeşte mai mult
  • Apel pentru selecţia cadrelor didactice în comisiile naţionale de specialitate pe discipline/domenii de pregătire/activităţi educative/niveluri de învăţământ
    Descarcă Citeşte mai mult