Participare-record la consultarea publică privind rolul temelor pentru acasă

Text Size:

  • Increase
  • Decrease
  • Normal

Current Size: 100%

Current Style: Standard

Accessibility
Versiune tiparSend by email
Data publicării: 
Marţi, 21 Noiembrie, 2017

Ministerul Educației Naționale și Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei au organizat în perioada 7 - 20 noiembrie 2017 o consultare publică, la nivel național, privind rolul temelor pentru acasă. 

Demersul a suscitat un interes deosebit și a generat o participare-record, chestionarele on-line fiind completate de 32.921 de părinți, 37.032 de elevi și 12.487 de cadre didactice.

În funcție de mediul de rezidență, 77,33% din totalul de respondenți provin din mediul urban, iar 22,67% din mediul rural. Pe categorii de respondenți, situația este următoarea: cadre didactice (63,72% - urban, 36,28% - rural), elevi (80,29% - urban, 19,71% - rural) și părinți (88% - urban, 12% - rural). Distribuția pe județe a ratei de participare plasează Capitala pe prima poziție la toate categoriile de public: 26,61% - părinți, 12,97% - elevi și 9,86% - cadre didactice.

Datele colectate vor fi incluse într-un raport de diagnoză redactat de Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei. Studiul va permite determinarea stării de fapt în privința temelor pentru acasă și va oferi propuneri specifice de intervenție.

Precizăm că obiectivele consultării publice sunt identificarea unei noi abordări în ceea ce privește rolul acestor activități de învățare, respectiv corectarea unor disfuncționalități semnalate.  

BIROUL DE COMUNICARE