Ministerul Educației organizează în data de 16 decembrie 2024, ora 10:00, în sistem videoconferință, o ședință în care va avea loc dezbaterea publică a următoarelor proiecte:
-
ORDIN privind aprobarea metodologiei de alocare a fondurilor bugetare pentru finanțarea de bază și finanțarea suplimentară a instituțiilor de învățământ superior de stat din România pentru anul 2025;
-
ORDIN privind modificarea Ordinului ministrului educației nr. 3.691/2024 pentru aprobarea Metodologiei-cadru de organizare și desfășurare a examenelor de absolvire, licență/diplomă și disertație.
Proiectele au fost publicate inițial în secțiunea dedicată consultărilor publice (aici).
Se pot înscrie pentru a lua parte la dezbatere (în limita a 100 de participanți), în sistem online (videoconferință), toți cei interesați de optimizarea acestor proiecte: persoane fizice și juridice, organizații non-guvernamentale/ale societății civile, asociații profesionale, reprezentanți ai instituțiilor publice cu atribuții în domeniu, reprezentanți ai presei.
Înscrierea se efectuează prin intermediul unei solicitări trimise pe adresa de e-mail dezbateripublice@edu.gov.ro, până în data de 13 decembrie 2024, ora 14:00.
Datele necesare pentru înscriere vor include în mod automat: numele și prenumele participantului/reprezentantului legal, după caz, organizația pe care o reprezintă, numărul de telefon, adresa de e-mail pe care se dorește comunicarea link-ului de conectare, precum și confirmarea participării la dezbatere. Aceste informații nu sunt dezvăluite terților.
Absența acestor informații minimale atrage după sine neînscrierea la dezbatere.
De asemenea, persoanele interesate să-și prezinte verbal propunerile în cadrul ședinței publice sunt rugate să precizeze clar acest lucru în mesajul trimis pe adresa de e-mail anterior menționată.
Propunerile se vor trimite în scris, în format electronic (word/pdf), cu specificarea secțiunilor, capitolelor, articolelor din proiectele de acte normative supuse dezbaterii, prin formularul anexat (disponibil mai jos, sub tag-ul Materiale informative), și se vor transmite la adresa de e-mail dezbateripublice@edu.gov.ro, până în data 13 decembrie 2024, ora 14:00.
Pentru susținerea propunerilor/punctelor de vedere, persoanele înscrise la cuvânt vor avea la dispoziție 3 minute. În situația în care propunerile formulate sunt semnificative sub raportul conținutului, coordonatorul/moderatorul ședinței publice poate prelungi, o singură dată, cu încă 3 minute, timpul dedicat susținerii acestora.
Intervențiile în cadrul ședinței vor avea loc în ordinea înscrierii la dezbatere.
***
Notă: Linkul de conectare va fi comunicat persoanelor înscrise pe adresele de e-mail specificate, în data de 16 decembrie, până cel târziu la ora 09:00.
- 958 de afişări