Prioritățile României la Consiliul Uniunii Europene în domeniul educației și formării profesionale, prezentate de ministrul Ecaterina Andronescu

Text Size:

  • Increase
  • Decrease
  • Normal

Current Size: 100%

Current Style: Standard

Accessibility
Versiune tiparSend by email
Data publicării: 
Marţi, 22 Ianuarie, 2019

Ministrul Ecaterina Andronescu a prezentat marți, 22 ianuarie 2019, în cadrul audierii miniștrilor educației, culturii, tineretului și sportului în Comisia CULT (Cultură și Educație) a Parlamentului European, prioritățile în domeniul educației și formării profesionale pe durata celor șase luni ale mandatului României la Președinția Consiliului Uniunii Europene.

În acest context, ministrul Educației Naționale a reafirmat angajamentul României de a promova interesele comune ale României și Uniunii Europene, țara noastră fiind ferm ancorată în valorile europene, prin istoria, cultura și proiecția aspirațiilor sale, așa cum subliniază și motto-ul sub care se derulează Președinția României, „Coeziunea o valoare europeană comună”.

În ceea ce privește prioritățile Președinției României în domeniul educației, motto-ul ales, „Educația care conectează, evidențiază cele trei dimensiuni majore urmărite: mobilitatea, incluziunea și excelența, acestea fiind identificate în Programul Trio-ului Președinției Consiliului Uniunii Europene.

Pe această bază, ne propunem ca pe durata mandatului nostru să adoptăm Recomandările Consiliului UE privind Sistemele de înaltă calitate pentru educația și îngrijirea timpurie a copilului, respectiv Abordarea comprehensivă a predării și învățării limbilor străine. Cele două recomandări reprezintă, de altfel, instrumente în vederea constituirii Spațiului european al educației până în anul 2025”, a afirmat ministrul Ecaterina Andronescu.

Noul program Erasmus+ este un dosar de maximă importanță pentru mandatul României la Președinția Consiliului UE, având rolul unui instrument convergent cu obiectivele asumate pentru construirea Spațiului European al Educației (mobilitatea internațională și schimbul intercultural).

Excelența în educație și formare profesională constituie un element-cheie al Spațiului European al Educației, iar Președinția română la Consiliul UE va sprijini continuarea eforturilor pentru dezvoltarea rețelelor de universități europene, precum și a centrelor de excelență în învățământul profesional și tehnic.

Informatii suplimentare:

O temă importantă a Președinției României în domeniul educației este cooperarea între Europa și Asia, dublată de internaționalizarea învățământului. În acest scop, în luna mai 2019, va fi organizată la București reuniunea miniștrilor educației implicați în procesul de cooperare ASEM, aceasta fiind precedată de reuniunile rectorilor și studenților din cele două regiuni. În cursul acestor reuniuni, principalele teme abordate vor fi mobilitatea și contribuția universităților la dezvoltarea durabilă.

Conform procedurilor în vigoare, Președinția la Consiliul UE discută prioritățile sectoriale de pe durata celor șase luni de mandat, în comisiile de specialitate ale Parlamentului European. Miniștrii de resort susțin o prezentare a principalelor obiective urmărite și dialoghează cu eurodeputații, răspunzând întrebărilor și comentariilor acestora.

BIROUL DE COMUNICARE