Au fost lansate negocierile de aderare a României la OCDE: moment important pentru dezvoltarea învățământului românesc

Text Size:

  • Increase
  • Decrease
  • Normal

Current Size: 100%

Current Style: Standard

Accessibility
Versiune tiparSend by email
Data publicării: 
Miercuri, 26 Ianuarie, 2022

„Ministerul Educației salută lansarea negocierilor de aderare a României la OCDE, anunțată marți, 25 ianuarie, de Secretarul General al OCDE, Mathias Cormann.

Cooperarea României cu OCDE în domeniul educației şi formării profesionale a fost una din direcțiile majore care au contribuit la fundamentarea viziunii strategice a României în domeniul educației.

Din anul 2017, Ministerul Educației participă activ la reuniunile Comitetului pentru politici educaționale (EDPC) al OCDE, iar din ianuarie 2021, la reuniunile Grupului Experților Naționali pentru Învățământ Superior (GNE HE).

Ministerul Educației este prezent și în Comitetul Interministerial pentru coordonarea relațiilor României cu OCDE al cărui rol îl reprezintă coordonarea negocierilor și transformărilor necesare pentru admiterea României în OCDE.

De asemenea, Ministerul Educației participă la programul PISA (Programme for International Student Assessment) - studiul comparativ internaţional iniţiat de către OCDE cu scopul de a măsura dezvoltarea competenţelor de bază ale elevilor în citire/lectură, matematică şi științe, precum si la programul TALIS (Teaching And Learning International Survey) - studiul internațional centrat pe mediul de învățare și pe condițiile de lucru asigurate profesorilor în școli.

În egală măsură, reprezentanții Ministerului Educației au luat parte la reuniuni de lansare a rezultatelor unor studii elaborate în cadrul diferitelor proiecte ale OCDE, precum şi la schimburi de idei pe teme esențiale din domeniul educației.

Apreciem că procesul de aderare a României la OCDE va aprofunda cooperarea, nu doar din perspectiva accesului la date de înaltă calitate, ci şi a expertizei organizației care acoperă întreg procesul de elaborare a politicilor publice - de la diagnosticare până la implementare.

Valorile, principiile şi standardele OCDE vor continua să orienteze deciziile de politici, reformele şi proiectele dezvoltate la nivel național pentru un sistem de educație echitabil, de calitate, centrat pe elev și student, adaptat nevoilor societății actuale.”

 

Sorin Mihai CÎMPEANU,

ministrul Educației