A fost organizată prima sesiune de informare pentru pilotarea metodologiei de monitorizare a segregării școlare

Text Size:

  • Increase
  • Decrease
  • Normal

Current Size: 100%

Current Style: Standard

Accessibility
Versiune tiparSend by email
Data publicării: 
Marţi, 25 Aprilie, 2023

Reprezentanții celor 43 de unități de învățământ cu personalitate juridică, selectate pentru pilotarea metodologiei de monitorizare a segregării școlare, au participat, astăzi, 25 aprilie 2023, la o primă sesiune de informare cu echipele de proiect de la Ministerul Educației, DG REFORM și UNICEF. 

Cele 43 de unități de învățământ participă la pilotare ca parte a unui proiect ce are drept obiectiv principal implementarea unui cadru instituțional adecvat, pentru a fi monitorizată, prevenită și combătută segregarea în sistemul educațional din România pe criteriul etnic, al dizabilității sau al cerințelor educaționale speciale, pe criteriul statutului socio-economic al familiilor, al mediului de rezidență și al performanțelor școlare ale beneficiarilor primari ai educației. 

Este vorba despre proiectul Support for Enhancing the Equity of the Education System in Romania through Preventing and Combating School Segregation, derulat cu sprijinul Comisiei Europene în cadrul Instrumentului de Asistență Tehnică al DG REFORM și cu asistența tehnică a UNICEF România. 

Întâlnirea de astăzi a avut loc în sistem online, iar demersul se înscrie în calendarul sesiunilor de informare și formare, organizate de Ministerul Educației, împreună cu UNICEF. În perioada aprilie - august 2023, cele 43 de unități de învățământ implicate în pilotare vor aplica normele metodologiei de monitorizare a segregării școlare.  

Segregarea este o formă gravă de discriminare și are drept consecință accesul inegal al copiilor la o educație de calitate, încălcarea exercitării în condiții de egalitate a dreptului la educație, precum și a demnității umane.