Prezentare, funcții și atribuții

Text Size:

  • Increase
  • Decrease
  • Normal

Current Size: 100%

Current Style: Standard

Accessibility

Corpul de Control din cadrul MEN funcționează la nivel de direcție și este direct subordonat ministrului Educației.

Obiectivul general al Corpului de Control constă în asigurarea condițiilor de conformitate cu actele normative aflate în vigoare, în vederea bunei funcționări a aparatului propriu și a entităților din domeniul de competență al MEN.   

Funcții

1. Elaborarea de proceduri privind cadrul normativ aplicabil și planificarea activităților de control în baza consultărilor cu directorii de departamente și conducerea MEN

2. Verificarea instituțiilor planificate pentru control sau a aspectelor a unor aspecte sesizate în memorii, dispuse prin ordin de serviciu de către ministrul Educației

3. Întocmirea rapoartelor de control cu prezentarea propunerilor de remediere a deficiențelor constatate

4. Monitorizarea modului de îndeplinire a măsurilor stabilite în rapoartele aprobate

5. Gestionarea eficientă și eficace a activității de soluționare a petițiilor și memoriilor care i-au fost repartizate.

 

Atribuții

 

1.Elaborarea de proceduri privind cadrul normativ aplicabil și planificarea activităților de control 

a) stabilirea cadrului procedural privind organizarea și desfășurarea activităților de control;

b) consultarea directorilor și conducerii MEN în vederea identificării riscurilor operaționale;

c) elaborarea proiectului planului anual de control și aprobarea acestuia de către ministru.

 

2. Verificarea instituțiilor planificate pentru control sau a aspectelor sesizate

a) realizarea verificărilor de către echipele de control în care pot fi asociate, cu avizul ministrului, persoane specializate din cadrul ministerului, instituțiilor sau unităților aflate în subordonarea, coordonarea, autoritatea MEN sau experți ai Corpului de experți al CC.

 

3. Întocmirea rapoartelor de control cu prezentarea propunerilor de remediere a deficiențelor constatate

a) elaborarea proiectelor de rapoarte de control în urma verificărilor efectuate și înaintarea acestora, spre aprobare,ministrului;

b) elaborarea rapoartelor anuale/periodice privind activitatea de control care includ propuneri de remediere a deficiențelor constatate;

c) diseminarea rezultatelor activităților de control.

 

4. Monitorizarea modului de îndeplinire a măsurilor stabilite în rapoartele aprobate

a) verificarea îndeplinirii măsurilor aprobate în termenele stabilite, în baza documentelor justificative prezentate de structurile controlate;

b)  realizarea de controale de revenire, după caz.

 

5.Gestionarea eficientă și eficacea activității de soluționare a petițiilor și memoriilor

a) identificarea problemelor recurente apărute în textul petițiilor și memoriilor, a timpului necesar soluționării acestora, precum și a transmiterii răspunsurilor către petenți

b) identificarea de măsuri privind problemele evidențiate la punctul a);

c) valorificarea răspunsurilor prin elaborarea de propuneri de măsuri corective și/sau de îmbunătățire a activității;

d) elaborarea unui Raport anual înaintat ministrului educației.

Etichete: