Astăzi a început întâlnirea națională a directorilor Centrelor Județene de Resurse și Asistență Educațională și ai Centrului Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională, în cadrul Conferinței pentru educație incluzivă organizate de Ministerul Educației, cu sprijinul Uniunii Europene și al Consiliului Europei, în cadrul proiectului comun „Inclusive Schools: Making a Difference for Roma Children”.
În deschiderea întâlnirii, doamna ministru Ligia Deca a afirmat:
„Prin noul pachet de legi ale educației, Guvernul actual și-a asumat să aloce mai multă atenție și mai multe resurse incluziunii educaționale. Nu va fi ușor, e o provocare să asigurăm atât la școală, cât și în comunitate toate resursele necesare elevilor în risc de excluziune școlară. Însă trebuie să învățăm din ceea ce funcționează și din greșelile trecutului, numai așa și împreună putem identifica cele mai potrivite soluții. Dacă în școală sprijinim incluziunea, acest lucru se va reflecta în întreaga societate.”
Ministrul Educației a comunicat, la începutul întâlnirii, prioritățile anului școlar 2023 - 2024 în ceea ce privește educația incluzivă:
-
reducerea abandonului școlar;
-
îmbunătățirea rezultatelor școlare ale elevilor, inclusiv la examenele naționale;
-
prevenirea și combaterea violenței școlare, respectiv a consumului de substanțe psihoactive;
-
incluziunea elevilor cu CES în învățământul de masă.
În cadrul întâlnirii de lucru la nivel național, directorii vor participa la ateliere privind:
-
noul cadru normativ și elaborarea legislației secundare;
-
consilierea și orientarea în carieră;
-
rolul serviciilor CJRAE/ CMBRAE în educația incluzivă - indexul pentru incluziune: un ghid al dezvoltării școlare bazate pe valori incluzive;
-
incluziunea elevilor cu CES;
-
prevenirea violenței și a consumului de droguri;
-
rolul mediatorilor școlari, inclusiv în incluziunea elevilor de etnie romă;
-
dezvoltarea profesională continuă a consilierilor școlari;
-
integrarea noilor consilieri școlari;
-
nevoi de coordonare și sprijin pentru directorii CJRAE/CMBRAE.
Incluziunea este una dintre prioritățile Ministerului Educației, aspect reflectat în noua Lege a învățământului preuniversitar ce prevede o serie de reforme pentru educația incluzivă, precum: camerele-resursă pentru suport educațional, adaptarea curriculară și serviciile complementare pentru 4 niveluri de sprijin, Programul național integrat pentru reducerea abandonului școlar.
Ministerul Educației face toate demersurile pentru o educație incluzivă și de calitate, în care fiecare copil să primească sprijinul de care are nevoie pentru a-și atinge potențialul.
- 2627 de afişări