Documente utile
O R D I N nr. 4.444/09.07.2025 privind înființarea Programului Național pentru pilotarea sistemică de planuri-cadru în învățământul liceal de stat, particular și confesional
PROCEDURA OPERAȚIONALĂ ȘI CALENDARUL pentru înscrierea și selecția unităților de învățământ participante la Programul Național pentru pilotarea sistemică de planuri-cadru în învățământul liceal de stat, confesional, particular și confesional
Calendar de înscriere în vederea începerii pilotării în anul școlar 2026 - 2027
(click pe imagine pentru versiunea mărită)
Depunerea cererii de înscriere în Program
Documentele necesare pentru înscrierea unității de învățământ în procesul de selecție pentru includerea în Program se trimit pe adresa de e-mail pilotare@edu.gov.ro, în format exclusiv electronic (PDF). Documentația va fi asumată prin semnătura electronică a reprezentantului legal, aplicată o singură dată în fiecare fișier, indiferent de numărul de pagini sau documente conținute.
În faza inițială, vor fi transmise DOAR următoarele documente:
-
Cerere scrisă, asumată prin hotărâre a Consiliului de administrație, care solicită explicit includerea în „Programul Național pentru pilotarea sistemică de planuri-cadru în învățământul liceal”.
-
Descrierea pilotării, în maximum 20 pagini, care să includă:
-
O analiză detaliată a nevoilor unității și a capacității de implementare (analiză SWOT), inclusiv menționarea experienței precedente în calitate de unitate-pilot, acolo unde este cazul;
-
Scopul și obiectivele operaționale;
-
Descrierea elementelor de inovare educațională a programului propus;
-
Rezultatele concrete și impactul vizate
-
Metodologia de implementare (nucleul operațional), incluzând modul de organizare/alocare a orelor, descrierea disciplinelor noi, abordările trans- și interdisciplinare vizate;
-
O descriere detaliată a structurii personalului didactic care să demonstreze existența resursei umane calificate necesare;
-
Dacă este cazul, pentru resursa umană din afara unității de învățământ, descrierea competențelor suplimentare oferite, a formei de colaborare și a sursei de finanțare (ex. finanțare din partea unor parteneri privați, voluntariat, detașare pro bono din partea altor instituții/organizații/agenți economici, finanțare nerambursabilă etc.);
-
Analiza riscurilor potențiale, însoțită de măsuri de contracarare eficientă;
-
Un plan de monitorizare și evaluare a rezultatelor, impactului și calității generale a educației, încorporând repere majore și indicatori măsurabili;
-
O analiză a implicațiilor etice și a modalităților de asigurare a drepturilor elevilor.
3. Varianta alternativă de plan-cadru, în format tabelar, pentru fiecare din filierele, profilurile, specializările/calificările profesionale sau clasele pentru care se solicită includerea în Program.
4. Bugetul necesar, doar în cazul în care vor fi atrase resurse externe, care trebuie să fie identificate clar și demonstrabile (ex. hotărâri ale administrației publice, scrisori de angajament private, contracte de finanțare din proiecte cu finanțare externă, contracte de sponsorizare obținute prin intermediul ordonatorului secundar de credite sau a unor organizații partenere etc.).
Componența Comisiei naționale de coordonare a Programului de pilotare sistemică
-
Magda Balica, Manager de Cercetare Senior, Bacalaureatul International (IBO)
-
Dacian Dolean, cercetător asociat, Universitatea Babeș-Bolyai
-
Cătălin Cosmin Glava, Conf.univ.dr., Universitatea Babeș-Bolyai
-
Marian D. Ilie, Prof. univ. dr., Universitatea de Vest din Timișoara
-
Miahela Tania Irimia, director, Direcția Generală Echitate și Performanță în Învățământul Preuniversitar, Ministerul Educației și Cercetării
-
Constantin Lomaca, profesor, Franconian International School, Erlangen (Germania)
-
Katalin Mihalyfalvi, profesor Liceul Teologic Reformat, Cluj-Napoca
-
Ionela Neagoe, profesor, director al Colegiului Național ,,Gheorghe Lazăr’’, București
-
Nicolae Obrejan, inginer, SCUP PUCIOASA SRL, coordonator stagii de practica la Liceul Tehnologic Pucioasa
-
Mirela Ștețco, profesor
-
Marian Staș, Președinte, Asociația Clubul Liderii Mileniului Trei
-
Andreea Szilagyi, Conf. univ. dr., Universitatea Națională de Știință si Tehnologie POLITEHNICA București; Adjunct Professor, Antioch University (USA)
-
Radu Szekely, consilier onorific al ministrului educației și cercetării, coordonatorul Comisiei
-
Gabriel Vrînceanu, Şef Serviciu Dezvoltare Curriculum, Centrul Național pentru Curriculum şi Evaluare, Ministerul Educației și Cercetării
Componența Secretariatului Tehnic
Doina Diaconescu, Direcția Generală pentru Implementarea PNRR, Ministerul Educației și Cercetării
Cătălin Bîrsan, OI PEO
Clara Popescu, Direcția Juridică și Relația cu Parlamentul, Ministerul Educației și Cercetării
Contact ► pilotare@edu.gov.ro
- 1498 de afişări






