Precizările Ministerului Educației în legătură cu testul-grilă susținut de candidații la funcția de directori de școli

Text Size:

  • Increase
  • Decrease
  • Normal

Current Size: 100%

Current Style: Standard

Accessibility
Versiune tiparSend by email
Data publicării: 
Joi, 20 Octombrie, 2016

Referitor la informațiile inexacte lansate în ultima perioadă în spațiul public pe tema testului-grilă din cadrul probei scrise susținute de candidații care au participat la concursul de ocupare a funcțiilor de director/director adjunct în școli, Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice precizează următoarele:

1. Testul nu reprezintă o evaluare psihologică. Acesta a fost elaborat de specialiști în științe cognitive și în științele educației și a vizat evaluarea competențelor cognitive și manageriale dezirabile pentru exercitarea rolului de director sau director adjunct într-o școală modernă: capacitatea de a face distincție între diferite stiluri și modele manageriale, capacitatea de înțelegere și asumare a rolului unui manager la nivelul unei instituții școlare, capacitatea de a distinge între esențial și secundar, capacitatea de a face conexiuni  logice între fenomene și evenimente, atenția la detalii, spiritul de observație, capacitatea de gândire strategică etc.

2. La nivel de concept, testul-grilă valorifică avantajele unei probe scrise printr-un nivel ridicat de obiectivitate, transparență în evaluare și operativitate în administrare.

3. Asimilarea acestui test cu unul de factură psihologică este o eroare involuntară sau deliberată de optică. Nici modul în care a fost construit, nici formula de evaluare, respectiv utilizarea rezultatului nu au vizat generarea unui profil psihologic al candidatului. Obiectivul urmărit a fost testarea abilităților menționate anterior pe baza unui scor/punctaj conform evaluării pe baza baremului.

4. Itemii de evaluare a abilităților cognitive care provin din teste standardizate cunoscute și consacrate au fost utilizați pe baza acordului scris al deținătorilor drepturilor de autor.

5. Itemii asociați evaluării abilităților manageriale au fost formulați astfel încât să reflecte capacitățile de analiză critică și gândire strategică ale candidaților, evitând formulări care să solicite capacitatea de memorare mecanică a unor informații din resursele bibliografice indicate.

BIROUL DE COMUNICARE