Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, la evenimentul „Reconstruim școala din interior”!

Text Size:

  • Increase
  • Decrease
  • Normal

Current Size: 100%

Current Style: Standard

Accessibility
Versiune tiparSend by email
Data publicării: 
Joi, 4 Decembrie, 2025

Astăzi, 4 decembrie 2025, ministrul Educației și Cercetării, prof. univ. dr. psih. Daniel David, a luat parte la evenimentul dedicat reconstrucției școlii din interior - Sănătate mintală, Sens și Comunitate -, organizat la inițiativa Senatului României.

Ministrul a prezentat succint unele date recente asupra situației din școli privind sănătatea mintală și alte aspecte asociate și a descris viziunea și principalele măsuri în această direcție. Ulterior, a răspuns întrebărilor adresate de copii, elevi și studenți, precum și de ceilalți participanți. În acest context, ministrul a subliniat și faptul că așteaptă concluziile complete ale întâlnirii, întrucât acestea ar putea să contribuie la măsurile și activitățile ministerului pe acest segment.

Pornind de la ideile exprimate în cadrul acestui eveniment, ministrul Daniel David declară:

„Scopul școlii este să formeze competențe, iar în acest demers triada elev-profesor-părinte este fundamentală pentru a co-crea eficient aceste competențe, imersată însă într-un ecosistem din care mai fac parte autoritățile (locale și naționale) și mediul socioeconomic. Dar, pentru o motivație adecvată, este important ca acest proces să se desfășoare și într-un cadru în care calitatea vieții este la rândul ei crescută pentru toți oamenii din ecosistemul de educație, aspect în privința căruia ministerul este foarte atent. Când am preluat portofoliul, am găsit mii de proiecte anuale dedicate acestor teme, ceea ce arată interesul crescut și seriozitatea școlii în a aborda aceste aspecte. Ca psiholog, am încercat să le organizez și mai bine într-o arhitectură care să le facă mai puternice prin efecte cumulative, inclusiv prin abordări de tip validare științifică (ex.: Ghiduri), iar ca ministru, și prin schimbări, unele paradigmatice, în procesul educațional (ex.: reforma legată de curriculum, programele remediale, «butonul roșu», proiectele în derulare/pregătire dedicate direct consilierii școlare/copiilor cu CES etc.). Sunt optimist că lucrurile merg în direcția bună!”