Învățământ superior

Text Size:

  • Increase
  • Decrease
  • Normal

Current Size: 100%

Current Style: Standard

Accessibility

[Consultare publică] Proiecte de ordine de ministru privind finanțarea învățământului superior (în anul 2019)

UPDATE (28 decembrie 2018)

Este supusă, de asemenea, procesului de consultare publică, până în data de 13 ianuarie (inclusiv)propunerea de metodologie privind alocarea fondurilor bugetare pentru finanțarea de bază și finanțarea suplimentară, a instituțiilor de învățământ superior de stat din România, pentru anul 2019 (proiect elaborat de CNFIS).

***

Proiect de ordin privind aprobarea domeniilor și specializărilor/programelor de studii universitare corelate cu sectoarele economice cu potențial de creștere în România

Domeniile de specializare inteligentă, corelate cu sectoarele economice cu potențial de creștere în România, care urmează a fi aprobate prin acest ordin sunt disponibile în anexă.

Participarea României la exercițiul HEInnovate

Ministerul Educației Naționale a luat decizia de a fructifica oportunitatea înscrierii României la exercițiul HEInnovate inițiat de către OECD și Comisia Europeană.

Exercițiul HEInnovate presupune evaluarea potențialului antreprenorial și inovativ al universităților din statele participante, pornind de la auto-evaluarea lor în raport cu ghidul dezvoltat de către OECD și Comisia Europeană.

Statusul evaluărilor externe a instituțiilor de învățământ superior și a programelor de studiu de licență (dată de referință: 30.11.2016)

Ministerul Educației a elaborat și publicat registrul programelor de studii de licență care conține situația la zi (30 noiembrie 2016) a evaluării externe a programelor de studiu de licență și a instituțiilor de învățământ superior.

Ordinul ministrului Educației Naționale și Cercetării Științifice nr. 6.153/21.12.2016 pentru adoptarea Metodologiei privind autorizarea, acreditarea şi evaluarea periodică a şcolilor doctorale, pe domenii

Autorizarea, acreditarea şi evaluarea periodică a şcolilor doctorale, pe domenii de doctorat, se realizează în conformitate cu metodologia atașată și cu documentele subsecvente elaborate în baza acesteia. Actul normativ are la bază cele trei domenii de asigurare a calității - capacitatea instituțională, eficacitatea educațională și managementul calității - în raport cu care sunt definite standardele, standardele de referință și indicatorii de performanță care trebuie îndepliniți de o școală doctorală pentru a putea funcționa.

Proiect de ordin privind aprobarea metodologiei de evaluare anuală și a fluxurilor aferente procesului de alocare a subvențiilor de la bugetul de stat pentru cluburile sportive universitare din subordinea MENCȘ și a universităților de stat

Proiectul de ordin privind aprobarea metodologiei de evaluare anuală și a fluxurilor aferente procesului de alocare a subvențiilor de la bugetul de stat pentru cluburile sportive universitare din subordinea Ministerului Educației Naționale și Cercetării Științifice și a instituțiilor de învățământ superior de stat este supus consultării publice în perioada 13 - 18 decembrie 2016.

Propunerile și sugestiile dumneavoastră pot fi trimise pe adresa de e-mail dgis@edu.gov.ro.

Consultare publică: proiect metodologie privind organizarea și desfășurarea anului pregătitor de limbă română pentru cetățenii străini

Proiectul de ordin de ministru supus consultării publice (13 - 18 decembrie 2016) reglementează procesul de organizare și desfășurare a anului pregătitor de limbă română pentru cetățenii străini admiși la studii în instituții de învățământ superior din România.

Adresa Ministerului Educației trimisă universităților în legătură cu adoptarea în ședință de Guvern a Ordonanței de urgență privind modificarea și completarea unor acte normative în domeniul educației, cercetării, formării profesionale și sănătății

Informații suplimentare pe tema Ordonanței de urgență adoptate în ședința de Guvern de joi, 8 decembrie, sunt disponibile aici.

RAPORT asupra Exercițiului Național de Metaranking Universitar-2016

Obiectivul Metarankingului Universitar 2016 a fost cunoașterea poziționării universităților românești în clasamentele internaționale de profil. Analiza a ținut cont de cele 9 clasamente internaţionale relevante care oferă un scor global și care includ preponderent criterii/indicatori academici.

Protocol de colaborare între Ministerul Educaţiei şi universităţi privind interconectarea instituţiilor de învăţământ superior cu Sistemul Informatic Integrat al Învăţământului din România (SIIIR)

Documentul de mai jos conține protocolul de colaborare între Ministerul Educaţiei şi universităţi privind interconectarea instituţiilor de învăţământ superior cu Sistemul Informatic Integrat al Învăţământului din România (SIIIR). 

Etichetă : 

Pagini

Subscribe to RSS - Învățământ superior